maximegoesamerica

Homecoming

Hi allemaal,

Dit keer geen lange weekupdate, maar een weekendupdate. Want wat was dit een leuk weekend!

Dit weekend was homecoming en het is halverwege het football seizoen. Homecoming is een footballwedstrijd waar spelers van andere jaren van de high school voor terug komen. Dit jaar waren de football spelers van 1957 eregast, omdat dit het team was van 60 jaar geleden. Op vrijdag was de homecoming footballgame, een thuiswedstrijd tegen een high school waar we zeker van waren dat we dit konden winnen. In halftime werden de genomineerden voor homecoming king en queen voorgesteld aan het publiek. Dit zijn seniors die een sport doen voor de high school. Na de wedstrijd was er een vuurwerkshow en mocht iedereen het footballveld op om ernaar te kijken.

Zaterdag was 'the dance', een feest op school waar iedereen zich mooi voor maakt. Het plan was dat ik met Mia en haar vriendinnen mee zou gaan, maar dat veranderde op vrijdagmiddag. Ik had net mijn eerste showchoir lessen erop zitten en ik had al veel nieuwe mensen ontmoet. Olivia, die ook in showchoir zit, vroeg of ik met haar en haar vrienden mee wilde naar homecoming. Natuurlijk zei ik ja! De jongens die mee zouden gaan kende ik al, omdat ik les met hun heb. Vrijdagavond kreeg ik een smsje van Olivia of ik de date van haar broertje wilde zijn. Ik wist niet wie het was, alleen dat hij ook in showchoir zit en 16 jaar is. Ik zei ja, nog meer mensen om te leren kennen! Ze vroeg of ik een foto van mijn jurkje wilde sturen zodat haar broertje zou matchen met zijn kleren met mijn outfit.

Zaterdag heb ik mijn make-up laten doen en heb ik zelf mijn haren gedaan. Om 6.00 pm was het tijd om foto's te maken en om mijn 'date' te ontmoeten. We hadden afgesproken bij een park in het centrum van Omaha. Noah, mijn date, had zelfs een sign gemaakt. De traditie is dat de jongen het meisje vraagt op een originele manier en de meesten maken een sign met een eigen tekst. En omdat ik Noah natuurlijk niet kende, vroeg hij me maar 'officieel' op de dag zelf! Het enige jammere was dat mijn showchoir leraar tegen hem had gezegd dat ik Zweeds ben, waardoor de sign waarop stond 'I think it would be SWEED if we go to hoco' niet helemaal paste. Ik vertelde het hem later, maar ik vond het heel lief van hem en ik heb de sign gewoon hangen in mijn kamer:). Er is nog een traditie hier, de jongen neemt een corsage (bloemetje voor om je pols) mee voor het meisje, en het meisje neemt een bloemetje mee voor de jongen om op te spelden. Helaas had ik mijn eigen corsage al geregeld omdat ik dus met andere meiden zou gaan. Maar Noah had ook een corsage voor me meegenomen. We hadden dus twee corsages en geen speld. Uiteindelijk heb ik Noah's corsage gedragen de hele avond en heeft hij mijn corsage om zijn stropdas gedaan. Na alle tradities die waren mislukt, was het tijd om naar school te gaan;)

Op school was de hele gymzaal versierd en iedereen zag er helemaal opgedost uit. Het viel me op dat de Amerikaanse schoolfeesten toch iets anders zijn dan de Nederlandse... Er was een hele grote kring waarin allemaal mensen aan het twerken waren. Gelukkig vonden Olivia en Noah dit geen goed idee om te doen (thankgod), dus hebben we een beetje rondgehangen tot de homecoming king en queen bekend werden gemaakt. Dit gebeurde in het theater van de school. Na deze uitreiking besloten we naar het vriendje van Olivia, Matthew, te gaan met meerdere mensen van showchoir. Net op dat moment begon het super hard te regenen en te onweren, Nederlands weer was niks vergeleken met de buien hier. Helaas moesten we zeker 30 meter door de regen rennen om bij de auto te komen. We waren allemaal doorweekt en waren heel blij dat we droge comfy kleren hadden meegebracht. Toen we bij Matthew aankwamen hebben we pizza besteld en hebben we chips gehaald bij de supermarkt. Daarna hebben we met een stuk of 15 mensen Mean Girls gekeken.

Het was echt een hele leuke avond en het was heerlijk om eindelijk ergens bij te horen. Showchoir is nu al mijn reddende engel!;)

Love, Maxime

Ps. De foto's heb ik toegevoegd als een apart album!

Reacties

Reacties

Nicole

Eindelijk denk ik eraan om je blog te zoeken en direct gevonden. Wat leuk om zo met je mee te leven. Ben dus nieuwsgieig naar je eerdere blogs als ik lees dat je blij bent eindelijk ergens bij te horen. Wat n ervaring al die verschillen, ik ga gauw verder lezen in je eerdere blogs x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active