maximegoesamerica

Sinterklaas en schaatsen

Hoi allemaal,

Het is weer een aantal weken geleden dat ik een blog heb geschreven, dus here we go!

Twee weken geleden heb ik geholpen bij de voedselbank hier in Omaha. Als eerst moesten we het eten klaarzetten en daarna moesten we ervoor zorgen dat iedereen het juiste aantal van elke soort kreeg. 'S middags heb ik een Secret Santa gehad met de uitwisselingsstudenten in Omaha. Secret Santa is een soort van surprises wat wij doen met Sinterklaas. Die avond ben ik met Linnea en Mia naar de Notenkraker geweest, een jaarlijkse ballet voorstelling in het centrum van Omaha. Het is heel lang geleden dat ik een ballet voorstelling heb gezien, maar het was echt heel erg leuk!

Dinsdag was 5 December dus.. Sinterklaas! Het was heel vreemd om niet thuis te zijn die dag, maar wij hebben ook een echte sinterklaasavond gehad. Ik had spinaziestampot met rookworst en appelmoes gemaakt. Nederlandser eten kan volgens mij niet, het viel erg in de smaak gelukkig! Daarna had ik iedereen in mijn gezin een Nederlands cadeautje gegeven, ook daar waren ze heel blij mee. Zelfs Linnea had mij en Mia een cadeautje gegeven, heel lief dat ze daaraan had gedacht. Het was een geslaagde Amerikaanse Sinterklaasavond!

Dit weekend had ik ook weer een heleboel te doen. Zaterdag moest ik naar school omdat ATSC een optreden had, ik ben in stage crew dus ik hielp mee achter de schermen. Daarna ben ik met Olivia, Jillian, Chirstian en Noah winterformal jurkjes aan shoppen. Ik hebde mijne gevonden, maar ik laat jullie in spanning wachten tot op de dag zelf;). 'S avonds hebben we bij Jillian zelf pizza gemaakt en zijn we gaan schaatsen met z'n vijven. Na een paar keer heel hard vallen en een bloedneus die Noah had veroorzaakt (Ik heb Noah beloofd dat ik dit in mijn blog zou zetten. You're welcome Noah:)) zijn we naar Jillian gegaan. Daar hebben we een film gekeken en bleven Olivia en ik daar slapen. Zondagmorgen ben ik met Olivia en Noah mee naar de kerk geweest. De kerk in Amerika is zo anders dan in Nederland. We hebben kerstmuziek gezongen en Olivia mocht een solo zingen. Het was een hele leuke ervaring!

'S middags hebben we met het gezin foto's gemaakt voor op de kerstkaarten die we sturen naar hun familie en vrienden, als ik ze binnen heb zal ik ze op de blog zetten!

Love, Maxime

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active