maximegoesamerica

Aanmeldingspakket + interviewbijeenkomst

Hallo allemaal!
In de zomervakantie kreeg ik een mail van Travel Active waarin stond dat ze mijn aanmelding binnen hadden gekregen. Ik kon nu mijn aanmeldingspakket gaan invullen! In de mail stond een link en ik heb een paar dagen later een account aan gemaakt. Ook kreeg ik een mailtje dat 17 september al een interviewbijeenkomst was. Nu ging het echt beginnen!
Het aanmeldingspakket is ervoor om naar de organisatie in Amerika te sturen en die dan weer door te sturen naar mijn toekomstige gastgezin. In het pakket staan dus wat basisinformatie, foto's en verhaaltjes over mezelf die ikzelf en mijn ouders moeten schrijven (succes pap en mam!;p). Ook voeg ik wat foto's toe die mijn gastgezin pas gaat zien als ze me 'uitgekozen' hebben.
Als alles ingevuld is zal ik het opsturen naar Travel Active. Zij sturen het dan zo snel mogelijk op naar de organisatie in Amerika en zal ik wachten tot ik officieel wordt geaccepteerd. Als ik geaccepteerd ben, gaan ze een gastgezin voor me zoeken.
Vandaag had ik mijn interviewbijeenkomst! Het was in een hotel in Arnhem dus het rijden duurde maar een uurtje. Toen we aankwamen kregen we een kopje koffie en namen we plaats in een zaal. Na het welkomswoordje werden wij al meteen naar een andere zaal gebracht om een engels lees- en luistertoets te maken.
We begonnen met de luistertoets. Daar werd bijvoorbeeld een som gezegd in het engels en moest je de goede som op het antwoordblad aankruisen. Dit was helemaal niet moeilijk gelukkig. Tussen mijn luistertoets en leestoets kreeg ik nog 2 vaccinaties voor hepatitis A en B en de DKTP-prik. Die zijn verplicht in Amerika en een speciale traveldocter was daarvoor ook naar Arnhem gekomen. Nu moet ik nog een keer een prikje halen en dan ben ik helemaal ingeënt tegen alle ziektes!
De leestoets was ook wel te doen. Het was een stuk makkelijker dan de oefenexamens op havo hahaha. Alles stond er letterlijk in en ik was vrij snel klaar.
Na de leestoets werd ik opgehaald voor het interview. Dit was in de lobby van het hotel met een oud-highschoolstudent die ook naar Amerika was geweest. Het interview was in het engels, ook dat ging wel goed. De student vroeg dingen over mezelf maar ook wat ik verwacht van volgend jaar. Ook kon ik al mijn regiovoorkeur kiezen. Ik heb gekozen voor Central-East, maar er is een kans dat ik ook ergens anders terecht kom.
Na het interview was ik klaar en konden we weer naar huis.
Ik zou niet weten wanneer ik weer een blogpost schrijf, want het is nu allemaal nog niet zo spannend en er is weinig te vertellen;)
Liefs, Maxime

Reacties

Reacties

Kim

Hee,
Superleuk om te lezen! Ik heb me een paar weken geleden ook aangemeld voor Amerika :) Zaterdag heb ik mijn interview en toets. Misschien zie ik je nog een keer!
Groetjes Kim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active