maximegoesamerica

New York + eerste dagen

Hey guys!

Daar is mijn eerste blog in The States dan!

We beginnen met New York. Wat was dat geweldig zeg! Nadat we allemaal afscheid hadden genomen van onze ouders vlogen we met 13 meiden en 1 jongen naar New York. We hadden vertraging tijdens de vlucht van Amsterdam naar Frankfurt dus wij hadden onze vlucht naar Newark gemist. Na heel veel stress hebben we de tickets kunnen omboeken en konden we via Londen tóch nog naar Newark vliegen op dezelfde dag. Toen we aankwamen in New York was ik dus heel moe en zijn we meteen gaan slapen.

Op de eerste dag hebben we onder andere Central park, de highline en Times Square gezien. Het was ongelooflijk gaaf om er eindelijk echt te zijn. Die dag was zeer geslaagd. De tweede dag begonnen we met het 9/11 memorial. Er hing een hele relaxte serene sfeer en het was veel indrukwekkender dan ik had verwacht. 'S middags hadden we een boottocht en voeren we om het vrijheidsbeeld heen. Dit was een stuk minder indrukwekkender dan ik had verwacht. Daarna hadden we een wandeltocht over de Brooklyn Bridge en reden we naar Coney Island. 'S avonds gingen we naar Top of the Rock, een uitkijkpunt op Rockefeller Centre. We zagen New York terwijl het donker was, maar alle lichten aan waren. Zoiets magisch had ik nog nooit gezien..

Die dag erna was het al tijd om naar mijn gastgezin te vliegen. Mijn vlucht was pas om half 7 's avonds dus ik heb de hele dag wachtend doorgebracht in het hotel en op het vliegveld. Helaas had mijn vliegtuigeen uur vetraging dus was ik pas om half in 10 in Omaha. Het klikte meteen goed met mijn gastfamilie en toen ik thuis was ben ik meteengaan slapen omdat ik super moe was.

De dag erna begon relaxt en ben ik met mijn gastmoeder en gastzusje Mia naar een farmersmarket geweest. 'S middags heb ik met mijn ouders geskyped en kwamen de eerste tekenen van heimwee. Die avond hebben we weinig gedaan en ben ik weer vroeg gaan slapen. Gisterwerd ik weer met heimwee wakker. Daarna nam mijn gastfamilie me mee naar de dierentuin en daarna voelde ik me al een stuk beter. Ook heb ik een nieuwe telefoon gekocht, een Samsung met een Amerikaans nummer zodat ik niet kapitalen hoef uit te geven als ik mijn gastfamilie wil bereiken. Pluspunt: ik heb nu overal internet;). 'S avonds zijn we naar Finding Dory geweest die werd afgespeeld in een park in het centrum van Omaha, heel Amerikaans maar heel leuk.

Vandaag heeft Mia me een rondleiding gegeven door de school.. wat is dat ding groot zeg! Ik ben heel benieuwd of ik ga verdwalen over 2 weken haha. Als het goed is ga ik morgen of overmorgen mijn rooster samenstellen en weet ik welke vakken ik ga volgen het eerste semester. 'S avonds zijn we naar de nieuwe Spiderman film in de bios geweest en heb ik eindelijk mijn tijd genomen om deze blog te schrijven.

Ondanks de heimwee heb ik het heel leuk hier en heb ik zin in school, zodat ik wat meer mensen van mijn leeftijd ga ontmoeten. Het engels spreken gaat me beter af dan verwacht en ik krijg zelfs complimenten van vreemden als ze weten dat ik uit Nederland kom.

I'll keep you updated!

Liefs, Maxime

Reacties

Reacties

Lian Schers

Die heimwee trekt vanzelf weg. Heel normaal denk, zeker nu het gaat landen waar je bent en wat je tegemoet gaat. En dat van het Engels kan ook niet anders ? You can do this!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active