maximegoesamerica

Eerste week + schoolvakken

Hey allemaal!

De eerste week in Omaha is voorbij en ik zal jullie even een update geven.

Ik heb mijn vakken gekozen! Het is niet 100% zeker dat het samengaat in het rooster dus het kan zijn dat er nog vakken gewisseld worden.

De vakken die ik in het eerste semester ga volgen zijn:
- Algebra, dit is wiskunde A.
- Engels
- Duits
- Forensic science, hier leer ik hoe lichamen van dieren en mensen vergaan en hoe ik er achter kom hoe lang het al dood is.
- Intro to education, dit is een introductieklas voor studenten die graag het onderwijs in willen na het behalen van hun diploma en kunnen ze vast kennis maken met het vak. Ik weet niet precies wat ik me hierbij moet voorstellen maar het klinkt leuk!
- US government, hier leer ik hoe Amerika in elkaar zit met de staten en wie waar de leiding heeft.

De vakken die ik in het tweede semester ga volgen zijn:
- Algebra
- Engels
- Duits
- Earth space, hier leer ik over de aarde en het universum met de andere planeten.
- Food and nutrition, hier leer ik koken.
- Sociologie, hier leer ik over hoe de mens functioneert in een groep
- Crosstraining, dit is een gymklas en er wordt elke 2 weken een andere sport gegeven.

Ik ben op school officieel een Sophomore, in Nederland zou dat een 4e klasser zijn. Maar ik heb vakken gekozen die veel Juniors, 5e klasser, en Seniors, 6e klasser, hebben gekozen dus zal ik wel genoeg mensen van mijn leeftijd ontmoeten. Mijn coördinater op school is heel aardig en zou proberen of mijn gastzusje Mia en ik in dezelfde mentorklas komen.

Voor de rest heb ik weinig gedaan deze week. Mijn gastouders werken beide en Mia moet nog wat opdrachten maken voordat school begint. Ze helpt ook mee bij de introductie van de eerstejaars en is ze wel eens een middag weg. Op zo'n momenten verveel ik me wel en heb ik zin in school zodat ik wat mensen ga ontmoeten van mijn leeftijd.

Ik heb gelukkig niet heel veel last meer gehad van heimwee, maar het voelt nog niet als thuis. Ik hoop dat dat gaat veranderen als ik naar school ga en een beetje een ritme krijg. Mijn gastfamilie probeert me wel overal in te betrekken en mijn eerste uitje staat al gepland; 2 t/m 4 September gaan we naar Minneapolis!

Liefs, Maxime

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active