maximegoesamerica

Go Warriors!

Hoihoi allemaal,

Er is een hele boel gebeurd in de afgelopen week. Maandag ben ik naar Aurora, Nebraska geweest op de total solar eclipse te bekijken. Heel Amerika was in de ban en er werd al weken van te voren miljoenen veiligheidsbrillen gekocht, weerberichten in de gaten gehouden en aanwijzingen gegeven met welke lampen je aan moet doen om veilig te rijden. Mia ging op het laatste moment toch niet mee, dus ben ik alleen met Linnea en Avi gegaan. Na twee uur kwamen we aan in een heel klein dorpje en reden we met een vriendin van Linnea naar de plek waar we de zon het beste konden zien. Nadat we 10 minuten door de maisvelden hadden gereden, kwamen we op een heuvel met alleen een kerk en begraafplaats. Om de kerk heen was een heel groot grasveld dus hebben we daar ons dekentje neergelegd. Het was een beetje bewolkt, maar we konden de zon goed zien. Om 1.04 pm verdween de zon achter de maan en was het bijna donker. Het leek alsof het schemerig was maar de lucht was heel anders. Op de horizon was er een oranje/gelig licht en boven in was het zelfs paars en heel donkerblauw. De sterren waren zelfs zichtbaar. Het was heel bijzonder en ik ben blij dat ik het mee mocht maken!

Dinsdag tot en met Vrijdag ben ik gewoon naar school geweest. School is gewoon school en behalve de andere vakken, is er niet veel bijzonders aan.

Vrijdag heb ik mijn allereerste footballgame meegemaakt. Wat een happening is dat hier zeg! De vrijdag op school moesten de football spelers en cheerleaders hun uniform aan en had de rest van de school rood aan. Elke school in Amerika heeft zijn eigen kleur en mascotte. Wij hebben dus rood, zwart en wit en onze mascotte is een 'Warrior'. Wij zijn dus de Westside Warriors. Heel leuk om de schoolspirit zo mee te maken. Vrijdag was dus de eerste wedstrijd van het seizoen en de tegenstander was ook nog de grootste rivaal van Westside. Creighton Preparatory Catholic Boys Only School. Een hele mond vol, kort gezegd: C Prep. Iedereen wilde dus naar de wedstrijd en ik heb een meisje mee gevraagd, die naast me zit met Engels, of ik met haar mee mocht gaan. Het was een homegame dus ik hoefde gelukkig niet ver te gaan. Ik zat met alle andere Warriors in de studentsection en het was geweldig om die schoolspirit te voelen. Het was heel spannend en uiteindelijk hebben we met 41-44 van C Prep verloren.

Verder heb ik German 2 ingewisseld voor German 5 Advanced Placement, het hoogste niveau duits wat hier wordt gegeven. Na twee lessen Duits ben ik tot de conclusie gekomen dat het nog steeds makkelijker is dan 5havo en dat Amerikanen niet Duits kunnen praten, hoe hard ze het ook proberen.

Ik had aan mijn counselor gevraagd of ik misschien nog een vak kon toevoegen aangezien ik zoveel open mods heb. Dat ging helaas niet meer, maar hij heeft iets veel leukers voor me geregeld. Op woensdag- en donderdag middagen ga ik helpen bij de Elementary school in 1st grade! Dit kun je vergelijken met groep 3 op de basisschool in Nederland. Ik heb er heel veel zin in en ik ga komende woensdag naar de school toe om de lerares en de klas te ontmoeten. Ik heb er heel veel zin in en dit is zeker leuker dan extra vakken!

Ook heb ik me aangemeld voor een na-schoolse club hier op school. Ed Rising. Dit is een club voor studenten die later in het onderwijs willen. Valt het op dat ik de PABO wil gaan doen volgend jaar?;) Vanmiddag na school heb ik mijn eerste bijeenkomst en ik ben heel benieuwd!

Het vrienden maken gaat iets moeilijker dan ik had verwacht, maar dat komt vanzelf wel. Ik ben morgen al precies een maand in Omaha en het voelt alsof ik hier al jaren ben. Ik merk dat ik al aan het wennen ben aan de taal, school en de Amerikaanse cultuur. Het allergrootste verschil is dat ik waarschijnlijk al meer hamburgers heb gegeten in 1 maand dan in heel 2017..

Greetings from the USA en veel liefs, Maxime

PS. Van de tornado in Texas heb ik niks gemerkt gelukkig!


Reacties

Reacties

Emma

Ahh zo leuk dat je mag helpen bij de elementary school! Dat vrienden ding herken ik wel, ik heb een paar vrienden maar bijna niemand ken ik goed genoeg om mee af te spreken enzo. Komt vanzelf wel goed hoop ik! Ben zo blij dat je het leuk hebt <3

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active