maximegoesamerica

Showchoir it is!

Hey guys,

Er is weer een week voorbij en er is weer een hele boel gebeurd!

Ayusa is de partnerorganisatie van TravelActive en elke regio heeft zijn eigen CR (community representative). De CR zorgt er normaal voor dat we elke maand iets leuks doen met alle uitwisselingsstudenten in de buurt. Onze CR doet het iets anders, elk gastgezin moet iets leuks organiseren dit jaar. Deze bijeenkomsten zijn met alle gastgezinnen en de uitwisselingsstudenten. Zaterdag hadden we onze eerste bijeenkomst: een Huskerparty! De Nebraska Husker is de mascotte van het footballteam van University of Nebraska. De spelers van het team worden dan ook de Huskers genoemd. We zouden die middag de wedstrijd kijken tegen Oregon bij de gastfamilie van een Japans meisje. Ik heb niet veel meegekregen van de wedstrijd want we hebben de hele tijd gekletst! Het was heel gezellig en leuk om verhalen te horen van de andere uitwisselingsstudenten en gastfamilies. Het was een geslaagde middag!

Een paar weken geleden kwam ik erachter dat er een paar showchoirs zijn op school. Showchoir is een big thing in Nebraska en het is moeilijk om er bij te komen, omdat zoveel mensen erbij willen. Toch leek het me heel erg leuk en ben ik naar de showchoirleraar gegaan om te vragen of ze nog plek voor me hadden. Hij vertelde me dat ik eerst auditie moest doen in zang en dans. Die auditie had ik dinsdag. Ik was heel zenuwachtig omdat ik weet dat ik niet de allermooiste stem heb (sorry voor alle hoorbeschadigingen voor de mensen die me hebben horen zingen). Ik liet eerst een filmpje zien van een danswedstrijd van vorig jaar en de leraar was heel enthousiast gelukkig! Daarna kwam het moeilijke deel, zingen. Als eerst liet hij me stemoefeneningen doen, daarna moest ik wat liedjes zingen waar de choirs nu mee bezig zijn. Ik had geen idee of ik het goed had gedaan of niet. Hij zei dat hij me deze week nog een mailtje zou sturen. En dat mailtje kreeg ik vandaag.. IK ZIT ERBIJ! Ik ben geplaatst in het girls-only showchoir en ik kan niet wachten om te gaan repeteren. Ik zal nog wel wat moeten inhalen van de afgelopen weken, maar hij verzekerde mij dat dat helemaal goed zou komen. (Voor de nieuwsgierigen onder ons, het choir heet Simply Irrisesistible en er staan een paar filmpjes op youtube van vorig jaar). Mijn counsiler heeft mijn rooster al aangepast en morgen ga ik voor het eerst. Super veel zin in!

Dinsdagavond ben ik samen met Mia naar het Ed Sheeran concert geweest. Wat was dat GAAF! Nadat we beiden 1,5 uur hadden meegeschreeuwd,gingen we moe maar voldaan weer naar huis.

Verder gaat alles goed met me. Het normale leven is hier begonnen en school is gewoon school. Wel heb ik super veel zin in showchoir en weet ik zeker dat ik leuke nieuwe mensen ga ontmoeten!

Love, Maxime

Reacties

Reacties

Iris

YOU GO GIRL! ✨

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active